zaterdag 12 september 2009

Geert Wilders belooft spektakel: Dit wordt het proces van de eeuw

Aan de redactie van Elsevier: 
STOP MET HET PLAATSEN VAN ALTIJD MAAR DIEZELFDE DEMONISERENDE FOTO OP JULLIE WEBSITE. KIJK!!!!
ZO KAN HET OOK. 


zaterdag 12 september 2009 08:32
Geert Wilders (PVV) moet woensdag 20 januari voor de strafrechter verschijnen om zich te verantwoorden over zijn uitspraken over moslims. Wilders wil er het 'proces van de eeuw' van maken.
http://zeeland.blog.nl/files/2009/07/geert-wilders.jpgGeert Wilders belooft het 'proces van de eeuw'
Dat zegt de PVV-leider vandaag in De Telegraaf.
Wilders doet uit de doeken dat hij overweegt ‘radicale imams en andere idioten’ als getuigen op te roepen in het proces.

Haat
Het Openbaar Ministerie vervolgt hem voor het aanzetten tot discriminatie en haat. Wilders vindt dat regelrechte onzin. ‘Ik wil dat de islam terecht staat en niet ik,’ zegt hij.


Wilders wordt in de rechtszaal bijgestaan door advocaat Bram Moszkowicz.
De PVV-leider verwacht vrijspraak. ‘Ik vind het heel erg om daar te staan. Ik ben van mening dat het een politiek proces is. Het is triest dat ik me strafrechtelijk moet verdedigen voor politieke uitspraken.’

Verdachte
De start van het proces komt voor Wilders in een ongunstige periode. In januari is namelijk ook de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, waaraan de PVV in Den Haag en Almere meedoet.
‘Dit kost heel veel tijd en energie. Het is geen debatje, maar gaat over mijn eigen kop. Ik had liever geen proces en vijf zetels minder in de peilingen, ik wil geen verdachte zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten